Dag 9 - favoritcitat

Idag är det dags för favoritcitat! 
Det finns det ett citat som en liten kille på sju år har sagt och det är så sant och så viktigt att leva efter tycker jag. "Det spelar ingen roll vilken färg man har på huden, det viktigaste är att man har samma färg på hjärtat." Och hur sant är inte det egentligen?  Det spelar ingen roll vilken färg man har på huden, nej det gör ju inte det. Eller det SKA inte göra det. Tyvärr lever vi i ett samhälle där det faktiskt spelar roll vilken färg man har på huden och var i från man kommer. Det tycker jag är hemskt! Att inte alla människor kan inse det riktiga människovärdet, det sitter inte på utsidan, det sitter på insidan. Att en sjuåring faktiskt vet om det och tar det på allvar, men inte vuxna människor, det är läskigt. Jag tycker verkligen det är skrämmande att vissa människor har en sådan skev syn. för mig är alla lika mycket värda oavsett hudfärg, kön, religion, sexuell läggning eller ursprung. Det är människan som spelar roll, inte hur den ser ut eller vad den har med sig i sin ryggsäck som alla bär med sig. Man måste se personen och få sin egna bild av vem den är, inte tro på vad andra säger om den. Ge alla en ärlig chans och jag lovar dig att du kommer bli förvånad över hur många fina och underbara människor det finns. Dock kommer man stöta på skithögar också, men det är så människor är. Jag tror inte heller att det är den människan som du från början tror är en skithög utan det kommer vara den som du minst anar. Så har det i alla fall varit för mig.
 
Puss och kram
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linneklundd.blogg.se

Kommer skriva om allt mellan himmel och jord. Mycket om mina tankar om människors lika värde. Välkommen att läsa!

RSS 2.0