Thank you for the music

Jag tänker ganska mycket nu för tiden. Speciellt på att människor från olika delar av världen är så oerhört lika. 
Något som jag märkt i mitt jobb är att det som alla verkligen går loss på och älskar oavsett kön och ursprung är musik. Det kan vara allt mellan svensk musik för barn och arabisk musik för vuxna. Men när jag börjar spela upp musik då ställer sig alla upp och börjar röra sig till musiken. 
Det är så underbart. Hur lätt allt kan bli med musik.

Jag lyssnar alltid på musik, eller så ofta jag kan och får tillfälle. När jag är glad, ledsen, trött, arg, står i duschen, kör bil, lagar mat eller ibland till och med när jag ska sova. Jag lyssnar även på så olika musik. Ibland är jag på ett Björn Rosenström-, schlager- eller soft rock humör men jag kan oftast lyssna på allt möjligt. Bara det inte är death metal. Så min musiksmak är väldigt bred. 

Är grymt stolt över mina barn på jobbet. De har lärt sig två svenska sånger utantill och helt rätt uttal som de sjöng i söndags. Jag vet att jag skrivit detta innan, men är verkligen så himla stolt! De har kopierat papper, suttit i grupp och övat, översatt texten så de ska veta vad de sjunger och lyssnat på youtube. Låtarna de lärt sig är inte heller de lättaste utan det är "För evigt" och "Frank". Så stolt att jag gråter nu när jag skriver detta. Det betyder så mycket för mig att efter allt de gått igenom så sitter de nu på mitt jobb, i trygghet, med tillgång till mat & dryck. Börjar lära sig svenska, får sysselsättning varje dag och folk som bryr sig om dom dygnet runt. Att jag får jobba med dessa människor är en sån förmån. Jag har fått lära mig så mycket om andra människor och om mig själv. Jag har blivit så mycket starkare i mig själv & förhoppningsvis har jag fått några ungdomar/barn att bli lite starkare och trygga i sig själva. Jag är oerhört tacksam. ❤️
Thank you for the music, the songs I'm singing
Thanks for all the joy they're bringing
Who can live without it, I ask in all honesty
What would life be?
Without a song or a dance what are we?
So I say thank you for the music
For giving it to me
~

Puss & kram ❤️





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linneklundd.blogg.se

Kommer skriva om allt mellan himmel och jord. Mycket om mina tankar om människors lika värde. Välkommen att läsa!

RSS 2.0