Dag 14 - vad jag önskar att jag hade

Idag ska jag skriva om något som jag önskar att jag hade. Här skulle man kunna skriva att jag hade grymt mycket pengar, finaste lägenheten, snyggaste och coolaste bilen. Men jag tänker inte skriva det. Visst önskar sig alla att ha det så. Jag också..
 
Jag har väldigt mycket. Mer än vad den största delen av världens befolkning har. Sverige är faktiskt ett av världens 25 rikaste länder. Så jag har tänkt att i detta inlägget inte skriva om vad jag önskar att jag skulle ha utan jag tänker skriva vad jag är tacksam över att ha.
Att få vakna upp varje morgon med tak över huvudet, mat på bordet, kläder att ta på mig och rent vatten är en självklarhet för oss och vi uppskattar inte att vi har det. Men vi har det så himla bra och borde uppskatta det mer! Jag kan önska mig ett lyxigare liv och mer pengar mm, men det livet som jag och ni andra lever, det är drömmen för andra mäniskor. Jag tycker att vi måste börja uppskatta det vi har och inte ta allt för givet hela tiden, imorgon kan det faktiskt vara borta.. Självklart så vill man alltid ha mer än det man har, det vill alla och det går inte att förneka. Men överlag så tycker jag att vi måste börja inse att vi har det oerhört bra här.
 
Men det som jag faktiskt önskar att jag hade just nu, det är en bil som fungerar så jag slipper gå.. ;)
 
Nu var denna "challenge" slut och jag har tänkt att försöka skriva om min vardag igen. Eller andra speciella saker som händer i mitt liv.
 
Puss & kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linneklundd.blogg.se

Kommer skriva om allt mellan himmel och jord. Mycket om mina tankar om människors lika värde. Välkommen att läsa!

RSS 2.0