Lucia

Blir så ledsen och arg när jag går in på något av alla sociala medier och ser att folk har börjat hata mot ett litet barn. ETT BARN!!?! För att HAN var lucia och HAN var MÖRKHYAD! Vart är vår värld påväg på riktigt nu? Kan inte folk bara låta barnen vara? Låta barnen vara det de vill vara! Förstå att det inte bara är flickor som får vara lucia? Att det inte bara är pojkar som får vara stjärngossar? Att vita kan vara utklädda till pepparkaksgubbar och att mörkhyade kan vara utklädda till tomtar?! Varför göra en stor grej av en sak som ska vara roligt för barnen? Låt barnen vara barn och låt dem få vara vad de vill!

Det detta handlar om är att Åhléns nya reklambild är på en söt liten kille utklädd till lucia. Det som inte ens hör till saken och var det som skapade störst drama var att han var mörkhyad...
jag känner mest - för i helvete Svenska folket, lägg ner! Sluta känn er kränkta för minsta lilla sak! Jag blir så trött och på riktigt förbannad över att man kan säga så grova och hemska saker om denna stackars söta lilla pojk som bara ville vara lucia.. det är skrämmande och något som jag verkligen inte tycker är okej!

SKÄRPNING SVENSKA FOLKET! Jag börjar bara skämmas mer och mer över att vara svensk!

Hej på er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linneklundd.blogg.se

Kommer skriva om allt mellan himmel och jord. Mycket om mina tankar om människors lika värde. Välkommen att läsa!

RSS 2.0